Spor Salonuna İlk Kez Gidiyorum Nasıl Davranacağım/Beni Neler Bekliyor? Spora Ara Verdikten Sonra Tekrar Başlayacağım Ama Güdülenemiyorum Ne Yapmalıyım?

Bir spor salonuna ilk kez üye olanlar ve uzun bir aradan sonra formunu tekrar yakalamak için spora başlayanlar, daha sağlıklı, rahat ve huzurlu bir beden için spor salonuna adım atanlar iyi bilir ki spor salonunda geçirilecek ilk gün bazı zamanlar heyecan verici ve gergin olabilir. Bunun en büyük nedeni kişilerin sahip olduğu sosyal fizik kaygılarıdır. Aynı zamanda daha birçok etken de söz konusu.

Spor salonunda ilk gün ve hatta ilk hafta bizi zorlayan başlıca sorunları inceleyelim.

1-     Motivasyon/ Güdülenme:

Davranışın yönünü, yoğunluğunu, kararlılığını belirleyen en önemli enerji kaynağı güdülenmedir. Güdülenme bireylerin başarı duygularını tatmalarına, bireysel tatmine erişmelerine yardım etmektedir. Her bireyin motive olma şekli farklı olabilir. En başta kendimizi tanımak motivasyonumuzu artıracak şeylerin neler olabileceğini görmemiz açısından önemlidir. Yine de motive olmak için şunları deneyebilirsin;

ü  Kendini olmak istediğin yerde hayal et.

ü  Yeni kıyafetler al ve o kıyafetleri en güzel şekilde taşıyabilmek için işe koyul!

ü  Seni harekete geçirecek bir müzik listesi oluştur ve spor yaparken bu şarkılarla enerjini topla.

ü  Bedenine saygı duy ve onun ihtiyacı olan doğru besinleri tüketmeye özen göster, böylece kendini daha zinde, daha genç ve huzurlu hissedeceksin.

ü  Spor yapan insanların öncesi/sonrası fotoğraflarına bakıp senin de bunu yapabileceğini düşün, kimse senden daha üstün ve yetenekli değil!

ü  Sürekli aynaya bakıp kaygılanmak yerine sporcu kişiliğine bürünüp disiplinli ve güçlü olmayı seç!

ü  Tüm bu zorlu yolları geçtikten sonra istediğini elde etmenin vereceği haz bütün lezzetli ve sağlıksız yiyecekleri yemenin vereceği hazdan çok daha tatmin edici olacak!

2-     Salonda ilk günün ve kendini rahat hissetmelisin.

 Vücudunu diğer insanların vücuduyla kıyaslama. “Çok sıskayım/çok kiloluyum insanlar bana bakıp ne düşünüyor acaba?” “Acaba benimle dalga geçecekler mi?” “Hareketleri doğru yaptığımdan emin değilim dışarıdan bakınca komik bir durumda mı görünüyorum?” gibi düşünceleri hemen savuştur. Sağlıklı bir birey olmak ve ileride fit bir vücuda sahip olmak için oraya geldiğini unutma. Kaygılanmak ve kendini kötü hissetmek yerine hocalardan yardım al ve bugünün ilk günün olduğunu aklından çıkarma, ilk gün herkes böyle hisseder.

3-     Ertesi gün kas ağrıların olacak.

Bu ağrılar geçmeyecek ancak düzenli sporla bu ağrılar gittikçe azalacak ve neredeyse hiç kalmayacak. Kas ağrıları daha çok yeni bir hareket denediğimizde veya kaslarımızı olduğundan daha yoğun bir şekilde çalıştırdığımızda meydana gelir. Bunu azaltmanın en etkili yolu ise spor yapmaya devam etmektir.

4-     Sakatlanmalara dikkat ısınmayı unutma.

Hareketleri yanlış yapmak, spor yapmadan önce ısınmamak, vücuda çok fazla yüklenmek sakatlıklara neden olabilir. Bu tür kazaların yaşanmaması için öncelikle iyice ısın daha sonra hocanın seninle ilgilenmesini ve hareketleri doğru biçimde öğretmesini iste.

5-     Sürekli aynı egzersiz programını uygulamak seni sıkabilir.

Her gün aynı hareketleri tekrarlamak iyi bir fikir değil, zamanla çalışma hevesimizi köreltebilir. Hocalardan programını değiştirmesini, aynı kasları çalıştıracak farklı şekilde hareketler önermesini isteyebilirsin.

6-     Biraz sosyalleşmek iyi gelebilir.

Spor salonu yalnızca spor yapılan bir yer değildir. Aynı zamanda iyi bir sosyalleşme ve arkadaş edinme ortamıdır. Spor yaparken ufak sohbetler kurarak ortamı keyiflendirebilir ve hatta sonraki günlerde seni spora gelmen için daha çok teşvik edecek bir arkadaşlık bile edinebilirsin. Sohbete fazla dalmamakta fayda var, vücudumuz hemen soğusun istemeyiz. 😊

7-     İstikrarlı ol plana sadık kal!

Başarmanın yarısı inanmak değil, gayret etmektir. Sabretmek güzeldir ama sebat etmedikçe hiçbir sonuç alamayabiliriz. Beklemekle değil çalışmakla kavuşabiliriz ancak dilediklerimize. Spora başladın ama başlamak kendi başına yeterli değil. Bu süreçte motivasyon kaynaklarına sık sık sarıl ve amacını hatırla!

8-     Diyet programına uyarsan emeklerini boşa sarf etmemiş olursun.

“Sonuçta spor yapıyorum yememde içmemde değişiklik yapmasam da kilo verebilirim.” diye düşünme sakın. Yediklerine dikkat etmediğin sürece spor salonunda geçirdiğin yorucu günler sadece birer kayıp olacak. Bu yüzden diyet listene sadık kalmalısın.

 

Bu arada unutmadan! İlk gün bunlar sana lazım olacak:

 

·       Havlu

·       Temiz ayakkabı

·       Temiz kıyafet

·       İçinde rahatça hareket edebileceğin spor kıyafetleri

Bunlar dışında spor salonuna girerken galoş giymeyi, eldiven takmayı unutma. Maskesiz hiçbir şekilde girme, masken yoksa hocandan iste. Çalışmak için aldığın ağırlıkları yerine koy. Suyunu ve havlunu diğer üyeleri rahatsız edebilecek bir yerde bırakma. Makinede işin bittikten sonra orayı temiz bırakmayı ihmal etme. Ve en önemlisi ne olursa olsun sakın pes etme!

Yazan Antrenör

Büşra MERT

Body Building Antrenör

Etiketler

  • #sporyum
  • #saglik
  • #beslenme
  • #fitness

Daha fazla yenilik için

Aboneler son güncellemeler hakkında bilgi alabilirler.

Sporyum Watsapp